Fællesskaber i HVM

I Horsens Valgmenighed har vi udover det store gudstjeneste fællesskab et netværk af mindre fællesskaber, hvor vi stiller spørgsmål, møder nye mennesker, rækker en hjælpende hånd og går på opdagelse i livet. Vil du med?

Vi deler liv, tro og vandrer sammen i mindre grupper fx. familie-, mande- eller kvindegrupper. Disse fællesskaber opstår oftest i de indbyrdes relationer i kirken, og kan se meget forskellige ud i form og indhold. Typisk mødes de mindre fællesskaber 1-2 gange om måneden.

Kaffe og Kongespil

Kaffe og Kongespil er fællesskab og hygge. Vi mødes i hjemmene lørdag eftermiddag ca. en gang om måned. Er du ny i menigheden, har du været her længe eller et sted midt imellem, er du altid velkommen. Et uforpligtende drop-in fællesskab. Se hvor og hvornår vi mødes næste gang i kalenderen.

Kontakt Anne Mette på tlf. 4052 5071 for at høre mere.

Måltidsfællesskab

Et åbent mødested for folk i alderen +30. Her mødes vi om et måltid god mad, taler om tro og hygger os. Efter maden vil der være et kort indlæg med ‘Dagens tanke’ inden kaffen serveres og måske vi spiller kort- eller brætspil.

Er du voksen med tilknytning til Horsens Valgmenighed og har du lyst til at lære nye at kende eller har du blot lyst til en aften i fællesskab med andre fra menigheden, så kom forbi vores måltidsfællesskab.

Vi mødes typisk en torsdag om måned fra kl. 19.00 i Beboerhuset. Se hvornår i kalenderen.

Kontakt Inge på tlf. 2364 5768 for at høre mere.

Diakonalt Fællesskab

Vi er et fællesskab i Horsens Valgmenighed, der ønsker at række ud med praktisk og social hjælp til vores næste og vores by. Vi tager arbejdshandskerne på og giver en hånd med, der hvor der er brug for det. Se hvor og hvornår vi mødes næste gang i kalenderen.

Læs mere om vores fællesskab her.

Kontakt Cathrine på tlf. 2679 7507 hvis du ser et behov eller vil være med til at række ud.

Mand & Menighed

Mand og menighed er en række temaaftener og aktiviteter for mænd, der er tilknyttet Horsens Valgmenighed. Alle er velkomne til at være med.

Se hvor og hvornår vi mødes næste gang i kalenderen.

Meld dig ind i facebook gruppen 'Mand og menighed' eller kontakt Jakob på tlf. 2859 7863 hvis du vil være med.

Kvinde event

Kvinde events er for kvinder tilknyttet Horsens Valgmenighed. Alle er velkomne til at være med.

Se hvor og hvornår vi mødes næste gang i kalenderen.

Meld dig ind i facebook gruppen 'HVM kvinder' eller kontakt Elisabeth på tlf. 4071 9564 hvis du vil være med.

Mandecelle

En cellegruppe er et mindre fællesskab med typisk 4-8 personer. En celleaften indeholder gerne refleksioner og samtale omkring en bibeltekst eller anden litteratur, bønsfællesskab og god kaffe.

Et åbent, ærligt og respektfuldt fællesskab, hvor vi er på tros- og livsvandring sammen.

I mandecellen mødes vi ca. en gang om måned.

Kontakt Leif på tlf. 6170 3373 hvis du vil være med. Eneste krav er, at du er en mand.